EDUS-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

15.5.2020

Klinični psihologi opozarjajo na morebitne težave ob vračanju otrok v vrtce in šole

Ljubljana, 15. maja (STA) - Zbornica kliničnih psihologov Slovenije opozarja na potrebno prilagajanje in možne težave ob vračanju otrok v vrtce in šole. Stiska se lahko kaže denimo v težavah s koncentracijo, agresivnimi izbruhi, pomanjkanju ali povečanju apetita, težavah z odvajanjem ali spanjem, so zapisali v sporočilu za medije in svetovali predvsem pogovor.

Vračanje v vrtec in šolo bo po njihovem prepričanju za številne otroke potekalo brez večjih težav in večina otrok se tega veseli, za nekatere pa bo lahko to predstavljalo izvor frustracij in anksioznosti. Kot so pojasnili, se otroci in mladostniki na stres odzivajo različno, odvisno od njihove starosti, osebnostnih značilnosti, stila soočanja s težavami.

"Med znaki stiske so lahko težave s koncentracijo, hitre spremembe v razpoloženju, jokavost, agresivni izbruhi in vedenjske težave, pretirana odvisnost od drugih, izguba zanimanja za dejavnosti in zavračanje sodelovanja, odmikanje od socialnih stikov, odklanjanje šole. Nekateri otroci se na stisko odzovejo s telesnimi težavami, kot so pomanjkanje/povečanje apetita, težave z odvajanjem, težave s spanjem, bolečine v trebuhu ali glavoboli, utrujenost," so nanizali.

Ob tem so podali tudi nasvet, kako lahko starši pomagajo otrokom v domačem okolju. "Ko nam otrok ali mladostnik sporoča stisko ali skrbi, ki se nam morda zdijo pretirane in bi sami ob njih zamahnili z roko, se zavedajmo, da so te skrbi in posledična stiska zanj še kako resnične in ga plašijo. Zato predvsem in v prvi vrsti poslušajmo in ne hitimo z nasveti ali razbremenjevanjem, dokler ne poskušamo razumeti, kaj otrok razmišlja in doživlja," svetujejo.

Za pogovor si je po njihovih navedbah pomembno vzeti dovolj časa in otroke spodbuditi, da govorijo o svojih mislih, občutkih in izkušnjah. Otroku je smiselno povedati, da so vsa čustva normalna in da je razumljivo, da se v izjemni situaciji tako počuti. Včasih pa otrok ob doživljanju stiske ni pripravljen na pogovor in potrebuje od staršev le občutek čustvene bližine, da se pomiri, so pojasnili.

Ob tem so poudarili tudi pomen rutine. "Rutine so pomemben mehanizem, s katerim otroci in mladostniki lažje obvladujejo svoje življenje in jim nudijo občutek predvidljivosti in varnosti," so navedli.

Če otroku starši sami ali s pomočjo strokovnih delavcev v vrtcu in šoli ne morejo dovolj pomagati, naj se po nasvetu kliničnih psihologov obrnejo na otrokovega pediatra, šolskega svetovalnega delavca, psihologa v centrih za duševno zdravje ali zdravstvenih domovih ali na svetovalne centre.

Če starši zaradi okoliščin v epidemiji, ki lahko vplivajo tudi na ekonomski vidik življenja, tudi pri sebi zaznavajo težave, je pomembno, da najprej poiščejo pomoč zase, še svetujejo psihologi.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2020

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2019

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar